fredag 23 september 2011

Mannerströms Julkokbok




















Läste på Victorias Julblogg att hon beställt denna boken,
själv köpte jag den förra året och ska man äga en julkokbok
ska det vara Mannerströms Julkokbok.
Som han själv skriver

"Jag tycker om en gammaldags jul! 
Jag kavlar upp ärmarna och lagar all julmat från grunden. 
Jag lägger in sillen, gravar laxen, rullar köttbullar, 
kokar och griljerar skinkan, gör revbensspjällen ... Inget får saknas! 
Det finns inget bättre än en riktig jul!"

Inget hastverk här inte och det gillar jag , mat ska lagas med kärlek
och det gör man inte i 100 knyck, snabbmat får vara till vardags men
till jul ska det vara hemlagat med hela familjen i mysig julatmosfär.

Adlibris 209:-

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att höra din åsikt om boken. Hoppas jag får den på måndag. Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Ska beställas :)
    Tack för en otroligt bra Julblogg/Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...